Loading...
You are here:  Home  >  New Age journalistiek  >  Gastcolumns  >  Current Article

STRALING EN NOG EENS STRALING

By   /   november 7, 2018  /   Reacties uitgeschakeld voor STRALING EN NOG EENS STRALING

Wat te doen tegen teveel? Buiten de zendmasten, binnen je eigen apparatuur. Hier de handigste tips.

Astrid Tax, woonbioloog

De laatste jaren is er is in een heel rap tempo veel straling bijgekomen door het plaatsen van zendmasten voor onder andere alle mobiele netwerken en de C2000. Hierdoor is er in alle woningen, die op korte afstand hiervan staan, een hoogfrequente stralingsbelasting meetbaar.

Zelfs woningen op grotere afstand laten niet zelden een sterke hoogfrequente belasting zien door zo’n externe bron. Helaas, jij hebt thuis vast WiFi, een DECT telefoon, waarschijnlijk een spelcomputer en eventueel een draadloos toetsenbord en muis, naast allerlei andere apparatuur die draadloos communiceert via Bluetooth of WiFi en daarbij continue uitzendt. Metingen bij veel woningen zijn door zulke interne belasting soms dermate hoog dat het lijkt alsof er een zendmast direct in de achtertuin staat.

Wanneer het lichaam dag en nacht in een te hoge stralingsomgeving bevindt, kan het op den duur invloed hebben op onze gezondheid. Als je fit en gezond bent, kan je het lang in een stralingsbelaste omgeving uithouden, maar op den duur kan het z’n tol gaan eisen. Dat begint dan meestal met slecht in slaap komen, of heel onrustig slapen, veel dromen, veel transpireren, tussen 4 en 5 uur ’s morgens wakker worden en zwaar vermoeid opstaan met spier – en rugklachten of hoofdpijn. Overdag kan je zelfs het gevoel hebben alsof er een soort elektrische spanning door de spieren gaat en is een enorme vermoeidheid aanwezig. De klachten worden afgedaan als stress of burn-out. Ondanks dat er voldoende aandacht aan een gezonde manier van leven wordt besteed, blijven je klachten bestaan?

Wanneer je een goede nachtrust hebt, waarbij het lichaam volledig in ontspanning kan gaan, kan het lichaam zich ’s nachts herstellen, weer energie opdoen en alles verwerken wat er overdag gepasseerd is. Overdag kan je veel meer incasseren. Dat kan niet als er ’s nachts een behoorlijke stralingsbelasting is.

Het zou natuurlijk het mooiste zijn als een ieders werk – of schoolomgeving stralingsarm is, maar dat is helaas niet meer het geval. Ondertussen moeten wij wel in zo’n omgeving kunnen functioneren. Het is niet anders. Daarom is het zo belangrijk om het in elk geval  thuis in orde te hebben. Door een aantal simpele adviezen op te volgen kan het stralingsniveau naar bijna nihil teruggebracht worden en zijn de resultaten in de meeste gevallen al heel snel merkbaar. Dit is het W.E.M.A. stappenplan. Begin dus bij het belangrijkste: de slaapkamers.

W (Wireless) 

Doe ’s nachts de WiFi router uit. Het is onzin dat deze ’s nachts aan moet blijven staan. Maak er een gewoonte van als je ’s avonds gaat slapen dat je samen met de verlichting de WiFi uitschakelt als je naar bed gaat. Jouw WiFi zendt het sterkste in je eigen woning, dus het uitschakelen hiervan maakt zeker uit.  Leg geen mobiel naast je op het nachtkastje en laadt deze niet in de slaapkamer op. De mobiel zendt om de paar seconden een signaal naar de dichtstbijzijnde mast. Het is aangetoond dat het een enorme invloed op het slaappatroon kan hebben. Een batterijwekker mag wel op het nachtkastje staan.

Vervang een DECT telefoon (de gewone huistelefoon) door een Veilige DECT telefoon met Eco modus plus. De DECT telefoon zendt continue honderd pulsen per seconde uit en dat gaat 24 uur per dag door. Een stralingsarme DECT telefoon met Eco modus plus zendt alleen tijdens een gesprek en dit zelfs 80% minder. Je bespaart er ook nog eens energie mee.

E (elektriciteit): neem ’s nachts alle stekkers in de slaapkamers uit de stopcontacten. Ook de stekkers van bedmotor, elektrische deken en nachtlampjes moeten ’s nachts uit het stopcontact worden genomen. Elektriciteitssnoeren onder of langs het bed kunnen ervoor zorgen dat er meer dan 1 Volt t.o.v. aarde door het lichaam gaat en dit kan een te hoog magnetisch wisselveld veroorzaken. Omdat dit lichaamsvreemde energie is, gaat het lichaam hiertegen in verweer. Dat kan je merken aan gespannen spieren en niet rustig kunnen liggen in bed of wakker worden met hoofdpijn en pijnlijke gewrichten. Als je toch verlichting naast het bed wil hebben, dan kan dat door gebruik te maken van dubbelpolige schakelaars of je gebruikt oplaadbare lampjes die je een keer overdag oplaadt en dan een aantal avonden kan gebruiken.

M materiaal: Een deel is gebaseerd op een oude Druïde methode waarbij materiaalgebruik in een woning heel bepalend kan zijn voor het gevoel. Je verhoogt de sfeer en harmonie wanneer de juiste materialen worden gebruikt. Denk maar aan het weerbericht in de winter als er een koude oostenwind waait. De gevoelstemperatuur is dan lager dan de gemeten temperatuur. In huis geldt hetzelfde. Veel gebruik van kunststoffen, laminaat, fineer en synthetische materialen zorgen voor een lage gevoelstemperatuur. Het is nep, het ademt niet en dat voelt niet behaaglijk aan.

Wanneer je gebruik maakt van natuurlijke materialen, voelt dat veel prettiger aan. De grote oppervlakten zoals vloer en raambekleding maken veel uit. Denk daarbij aan een houten vloer, marmoleum, kurk of een vloerbedekking van natuurlijke materialen. Voor de gordijnen kan je kiezen voor katoen, linnen of stof gemaakt van bamboe, wol of hennep. Er is steeds meer op dit vlak. Zorg ook voor een bed waar zo min mogelijk metaal in is verwerkt. Liever een lattenbodem met een matras zonder binnenvering en beddengoed van natuurlijke materialen.

A (Air), voldoende ventilatie is noodzakelijk in huis. Er wordt gedoucht, gekookt, was opgehangen en er wordt geleefd. Als er te weinig wordt geventileerd, blijven er teveel vocht en schadelijke stoffen (VOC’s) in huis hangen waardoor schimmelvorming kan ontstaan. Als gevolg hiervan kunnen er problemen aan de luchtwegen ontstaan.

Wanneer het muf ruikt in de slaapkamer, ventileer je te weinig en heb je teveel vocht in huis. Vocht gaat in een slaapkamer in het matras, gordijnen en in de kleding zitten. Per nacht heeft een persoon 25 kubieke meter verse lucht per uur nodig. Een aantal planten die je kan gebruiken als hulp om de lucht te verbeteren in huis zijn o.a. de Ficus en de Areca Palm.

Mijn bedoeling met mijn boek “Uit straling” is dat er op dit gebied een bewustwording komt. Dit is nodig, omdat het naar mijn mening van grote invloed is op alles wat leeft. Van plant tot dier (denk aan bijensterfte) tot mens. De grenswaarden van o.a. hoogfrequente elektromagnetische velden in Nederland zijn in relatie tot de grenswaarden gesteld in ander landen onvergelijkbaar hoog.

Veel succes en laat mij a.u.b. weten wat – en of – er veranderingen zijn na het toepassen van deze tips.

Astrid Tax (Innersmile)
Boek: Uit straling. ISBN nr. 978-90-903099-9-6
Verkrijgbaar op www.uitstraling.nu en bij bol.com.

    Print       Email

You might also like...

Verslag van een Familie Opstelling

Read More →